söndag 7 juli 2024

Regndroppar

 På morgonnatten började det regna och jag som sov med öppet fönster fick lov att täcka öronen med sängtäcket för att kunna sova klart.... Mera regn, tänkte jag och somnade...

Efter att regnet hade spillt ner i några timmar upphörde det så vid 10-tiden. Jag gick ut med kameran och det var vått överallt. På daggkåpans blad fanns dropparna som fastklistrade...


En del av trädgårdens blommor låg fallna mot marken....


Äppelträdets små kart var också täckta med droppar. Men jag gick in i skogen, där de stora yviga granarna hade hindrat den värsta vätan på marken, och plockade blåbär i en kopp. Så nu har jag bakat sommarens första blåbärspaj!

Gårdagskvällen bjöd på relativt vackert väder, iallafall inget regn. Vi badade bastu och till natten åkte vi hem - för vem vill vakna till vått ute vid ett sommarparadis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar