torsdag 11 juli 2024

En solig onsdag med barndomsvännerna


 Igår var det dags igen. Vi barndomsvänner strålade samman. Och vädret, det visade sig från sin allra bästa sida - solen sken och vinden hade nästan gått och lagt sig.

 

Den här gången skulle vi träffas ute vid vårt sommarparadis. Dit ut är det inte lätt att hitta, så vi samkörde i min bil hemifrån oss. Och efter lite husesyn och småprat började vi dagen ute på den soliga verandan med lite gott att dricka och små salta räksnittar. Och så fortsatte vår dag där ute i både sol och skugga, en så härlig dag!

Vi pratar dåtid, nutid och framtid och det var förstås aldrig tyst, vi har alltid mycket att prata om. Det är så trevligt att sitta ner och umgås, vi vet ju varandras historia ända från barndomen och vi önskar alla varandra välgång och lycka. Och så fixade jag till nypotatis med rökt lax och efter att ha ätit klart hade det redan runnit iväg några timmar....


Till efterrätt serverade jag kaffe med både smultronpaj och jordgubbstårta (och jag tror vi alla lät oss väl smaka). Samtalen fortsatte och ibland ekade skratten över omgivningen. Och solen den fortsatte skina och där satt vi, stod vi, vandrade vi, pratade vi.... 

Efter en hel del timmar där ute på vår veranda på en av sommarens absolut trevligaste dagar diskade jag bort och vi började söka oss ner mot parkeringen för att åka hemåt. Och där vid 18-tiden började molnen dra in över himlen, men då var vi redan på väg hemåt från det blå havet och den gröna skogen...

Tack tjejer för alla fina presenter jag fick och tack för en toppendag! Ni skall alla ha en fortsatt fin sommar så ses vi igen framöver!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar