torsdag 25 juli 2024

Det varma och ostadiga vädret det bara fortsätter....

 Det varma (över 25 grader) vädret fortsätter, men det är ostadigt alltid med en och annan regn-& åskskur varje dag. Det gör att vissa dagar är det alltför tryckande hett i den fuktiga luften. För det är för det mesta helt vindstilla här på landbacken. 

Jag försöker att inte klaga där jag vandrar kring i mina ständigt våta skor (i det våta gräset som aldrig hinner torka mellan skurarna). Det blir inte mycket gjort....

Så här såg det ut för några minuter sedan. Mulet väder och +25 grader. Fuktigt efter ännu en regnskur under morgonnatten. Och havren börjar ändra färg.


Igår kväll började molnen skingras efter eftermiddagens urladdning med häftiga regnskurar och åska som lyste upp himlen.



Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag dimman där ute på slätten. Det var mycket fuktigt ute och ännu nästan 20 gr... Och i morse när jag vaknade låg dimman ännu kvar, så jag vände mig i sängen och somnade om. När jag så steg upp var världen sig lik igen!

Regnskurarna, med eller utan åska, kommer och går.



Vi donar på som vanligt här hemma. Ibland lyxar vi till det med en liten utflykt.

Man kan ju helt klart lyxa till det med olika göromål.....

Så här på dagens förmiddag har det inte dragit in någon häftig åskskur, så det är väl dags att gå ut och jobba lite....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar