tisdag 14 november 2023

Mera snö igen!

 I förra veckan smälte den snö som föll i början av månaden. Det blev några dagar med grön gräsmatta  - men nu är det dags igen! Mera snö har fallit två nätter på raken och nu det är åter vitt överallt!


I morse (eller nåja förmiddagen) gick jag ut för att fota snön som låg i träden, under natten hade vi fått ytterligare några cm med snö. Dagen har bjudit mestadels på gråväder idag och endast lite vind så en hel del träd är ännu klädda i sin vita skrud.

Här lunkar dagarna på och i helgen firades Farsdag. Jag bakade både gräddtårta och små nutellatårtor. På söndagen kom sonen hem med en massa godis (från färjan över till/från Sverige) och en del verktyg som han stuvade in i garaget. "Det var som julafton!" kommenterade sambon när han om in efter att ha bekantat sig med verktygsurvalet....

Redan på fredagen firade jag min far med några ljus på graven (och som ni ser då var det ingen snö).

Idag på eftermiddagen kikade solen nästan fram... Nu väntar jag på soliga, fina vinterdagar! För det kan ju hända att vintern kom tidigt detta år....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar