torsdag 9 november 2023

Ännu en gång är jag ute vid Replot-bron...

Idag hade vi åter en gråmulen och disig dag. En typisk novemberdag. 

Jag hoppade i bilen och styrde ut mot Replot-bron. Jag tog förstås kameran med mig och istället för att vandra runt här hemmavid gick en rundtur därute vid brofästet. Här följer några foton från vandringen:


Några fiskebåtar låg ännu ute i vattnet medan andra var upptagna på land... Enligt vindmätaren blåste det 3 m/s uppe på bron, men jag tror bestämt det var kav lugnt på vattenytan inne i båthamnen.



När jag vandrade under bron tänkte jag att här var allt i en grå färgskala. Grått, grått.


Disigt och höstlikt....

Jag gick in till fiskaffären därute och inhandlade lite rökt laxfilé och räkröra till dagens middag. Och jag kunde konstatera att det var rätt mycket trafik över Replot-bron denna dag, trots allt....

Det var den torsdagen. Inget märkvärdigare än så. Och inte mera färgstarkt än så....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar