lördag 11 november 2023

Säsongsvaccination och blåväder....

 Idag har jag äntligen fått höstens corona- och influensavaccin. Samtidigt meddelar THL att coronan just nu sprider sig oroväckande snabbt i hela landet och att coronainfektion är rätt vanlig i samhället. Trots det sägs höstens coronavariant inte vara så allvarlig som tidigare år (så jag får hoppas att jag klarar mig denna gång också - trots att jag hör till riskgrupp)!

I morse låg ett tunt snölager på marken och enligt väderprognosen kommer vi att bjudas på aningens kallare väder de kommande dagarna. Efter att ha vilat en stund efter vaccinationen gick jag ut på en kort vandring för att kolla läget. 

En molnbank låg precis över oss. En molnbanken som gick i öst-västlig riktning. Och både mot norr och söder såg det ut att vara lite mindre moln.... Typiskt om ni frågar mig!

Klockan var runt 3 på eftermiddagen och det såg aningen mörkt ut redan ....



Visst såg det grått och intetsägande ut där jag vandrade idag. Men.... jag måste tillstå att om vi inte hade dessa stilla och intetsägande grådagarna den här tiden på året, då skulle vi inte heller uppskatta våra solskensdagar under våren/sommaren/hösten! Eller varför inte de vita soskensdagarna vintertid! Det är något visst med grådagar också!



Nej, förresten var det inte en grådag idag - det var en blådag! För visst var molnen blåa. Snöblåa! Och hela omgivningen var mera blå än grå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar