tisdag 7 november 2023

Träffis med barndomsvännerna på café Lilla Aroma

 Denna gråmulna och småregniga novemberdag var det så dags att återigen stråla samman med barndomsvännerna, YES!! 

Vi hade bestämt oss för att träffas på det relativt nyöppnade caféet Lilla Aroma i Smedsby. Jag var lite tidig och klev in i Aroma Bageri&Konditori-butiken redan en kvart före vi skulle träffas.... Det doftade gott från brödbutiken och inne i café-delen satt en hel del kunder....


Att jag var tidig gjorde inget, för då träffade jag ju en fd arbetskompis som var ute på lunchrast och det var ju kul att ses!

 Så var vi barndomsvänner åter samlade och vi beställde kaffe och fick oss en lång pratstund vid ett av caféborden... Allt medan kunder kom och gick i brödbutiken och i caféet satt vi kvar och avverkade allt från corona-vaccinationer till våra planeringar inför Farsdag och Julen. Allt mellan himmel och jord vill säga. Tänk vad tiden rann iväg! Alldeles för snabbt, men ack så trevligt!


Jag hade beställt en jättegod bakelse-kakbit medan dom andra beställde varma smörgåsar gjorda på surdegsbröd. (Jag hade ju ätit en maffig smörgås som morgonmål och var rätt mätt - men en god tårtbit slinker ju ner hur lätt som helst, tänkte jag!)

Idag är det ju kladdkakans dag och min tårtbit bestod av en mjuk chokladbotten (typ kladdkaka), en rosa hallonfyllning, ytterligare en mjuk gräddfyllning och överst lite bränd italiensk maräng. Smaskig som bara den!

Tack tjejer för ett trevligt café-häng! Det här måste vi göra om snart! För vet ni, numera är vi ju i den åldern att vi måste satsa på något gott allt emellanåt och att bara prata bort en stund - det är ju sådant som förgyller livet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar