onsdag 1 november 2023

November börjar inget vidare....

 Så var vi då inne i årets näst sista månad, november.

Månaden börjar med snöoväder. Massor med nysnö och en frisk vind på det. Alltså snökaos.... 

Det började snöa redan på morgonen och nu pass 1-tiden mitt på dagen har det redan fallit omkring 10 cm snö - och snöandet skall fortsätta hela dagen till midnatt, minst. Som sagt - det blev en tidig vinter detta år. Men vet ni vad det värst är? Jo redan under inkommande veckoslut utlovas några rediga värmegrader och regn! Då blir det ännu mera soppa av det hela!

Idag väljer jag att stanna inomhus och oroa mig för resten av familjen som är ute på vägarna. Jag äter nygräddade våfflor med vispgrädde och njuter av min novemberkaktus som blommar. 

Lite längtar jag till bättre dagar, trots att jag gör det bästa av denna första novemberdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar