måndag 25 oktober 2021

Vacker solnedgång i oktober

 Så var det åter måndag och det bästa med denna dag är att veckan börjar solig! 

Efter en grådaskig, småregnig och kylslagen söndag (med en frostnatt på -5 grader) är det åter lite varmare och betydligt behagligare väder. Eftersom jag inte hunnit ta med mig kameran ut idag så plockar jag fram några foton på en vacker solnedgång.  Fotona knäppte jag för ungefär 10 dagar sedan. (Dagens solsken påminde mig om denna soliga afton)



Ni skall veta att jag tycker det är så härligt att stå ute på slätten och gå in i skiftningarna med en vacker solnedgång. Så fascinerande att se himlens alla färger. Med molnen som rusar förbi och leker med i färgsättningen.




Att stå där ute och se hur kvällen blir allt mörkare och hur färgerna blir mer intensiva, djupare. Det är så lugnt och så avstressande.


Att stå där och njuta av kvällsfinalen. 

Och sedan gå in i stugvärmen och veta att snart faller höstmörkret och vägbelysningen tänds. Nattkylan kommer krypande - men inne sprakar en varm brasa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar