tisdag 26 oktober 2021

Lite feelgood framemot kvällskvisten

 Det känns så ofattbart skönt att få krypa upp i soffhörnet och läsa en bok. 

Jag har alltid älskat böcker. Att läsa. Och numera, att sitta där uppkrupen med en feelgood-bok (den med lyckligt slut), att leva sig in i någon annans liv - allt medan kvällsmörkret sänker sig där ute, det är en perfekt sysselsättning en grå och kulen oktoberkväll.

 Tänk att jag nu har den möjligheten, att jag har den tiden som det tar att göra saker och ändå hinna krypa upp i mitt sköna soffhörn! Utan att ta den minsta stress över att min lästid tar tid av annat! Tänk att jag äntligen har kommit fram till den tiden i mitt liv!

För någon vecka sedan köpte jag ju på mig några pocketböcker när jag var till staden. Nu har jag läst tre av dom och har några kvar att fästa blicken i och föras med in i berättandet. Vända blad och fortsätta läsa.... (Så många faktaböcker och olika rapporter jag läst i mitt liv, men nu känns det som om det är dags för lite mera lättläst! Lite mera feelgood! Allt emellanåt.)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar