torsdag 18 juni 2020

Gårdagens blandväder

Efter dagar - ja, veckor - med vackert solskensväder drev molnen in 
under gårdagen. Vi hoppades på lite regn eftersom det har varit riktigt torrt här.
Fram emot eftermiddagen samlades mörkare  moln och på håll
hörde vi åskknallar ....


Molnen blev mörkare och vinden höll andan....
 

... de mörka molnen drev åt väster och åt öster...
och vi fick endast någon droppe regn! Temperaturen föll från
25 värmegrader till 18 .... så lite regn kunde vi väl ha fått kan man tycka...



























Efter någon timme hade molnen dragit ut till havs och solen tittade åter fram.
Jag bestämde mig för en kortare kvällspromenad ute på slätten.



 
Luften var lite dimmig och det kändes lite trolskt.
Men solen tittade fram och värmen var åter påslagen.


Och så vid 11-snåret på kvällen när jag tittade ut över slätten,
då hade den tjocka dimman svept in över marken.  och solen fanns gömd
bakom en molnbank, långt ute i väster.


Vi är mitt inne i midsommarveckan och världen visar sig från en annan sida.
Under natten, jag tror det var fram emot morgonen, då hördes regnet som
smattrade på taket. Och på morgonen upptäckte jag att mina
vattentunnar åter var fyllda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar