måndag 3 februari 2020

Söndagspromenaden bland diamanter av is

Jag önskad mig solskensdagar i februari och visst har vi fått solsken!
Redan i går skingrades molnen - och nu utlovas högtryck med sol i några
dagar framöver också. Igår skulle sambon via sin skogstraktor
som stod parkerad ute i skogen och då bestämde jag mig för
att följa med för att ta mig en långpromenad längs vägarna 
som går ut mot havet.


Solen sken och regndroppar som frusit fast i trädens kvistar
lyste och blänkte som kristaller.


Frostdimman lekte längs vägen.
Det var rätt halt också (och en hel del trafik), men jag
var försedd med isdubbar under skosulorna och stavar i händerna. 



Så vackert med en solskensdag!


Men vackrast var ändå iskristallerna som glittrade i solen!
Här försökte jag fånga glittret i en stor björk som växte bredvid vägen.
Det är bestämt vackert med vinter!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar