tisdag 18 februari 2020

Efter stormen Dennis blev mitt hår kortare

Under söndagskvällen tilltog stormen Dennis här hos oss, vid midnatt
nådde den sin kulmen. Varma vindar svepte in över land och när jag
gick och lade mig hade vi +9 grader där ute. Måndagens e-tidningar var
fyllda med bilder av höga havsvattennivåer och träd som blåst ned i stormen.
Och tänka sig, måndagen bjöd på normala vindar och solsken! Men lämpligt till
 natten mot tisdagen började det blåsa upp igen... men inte så kraftigt denna gång...


Igår ringde jag till min frisör. Nu var det verkligen dags för klippning av ett
bångstyrigt hår... Kan du komma genast, undrade min frissa? Jo men visst!
Här gick det undan. - och vips blev jag presentabel igen!
Som en virvelvind i stormen!
Efteråt passade jag på att åka via ett av de stora varuhusen inne i staden.
Där kollade jag in blomsteravdelningen och alla nya pocketböcker.
Men vet ni, jag kom endast hem en tröja, billig och "bra att ha".
Ja, och så blev det vårens första fröpåsar....
 Jag kände mig som en virvelvind hela jag under gårdagen.
(Inte orkade jag köa för varuhusets kassa heller, det fick 
bli självbejäningskassan....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar