söndag 9 februari 2020

Det får bli hämt-pizza!

Under gårdagen blev jag riktigt våt efter någon timme med skogsjobb.
Och väl hemma var jag helt oinspirerad att ställa mig vid spisen.
Dessutom kände jag ett plötsligt behov av pizza. 
Köp-pizza! 
Där hade vi svaret på enkel matlagning för två hungriga skogstroll!



Sagt och gjort. Vi satte oss i bilen och styrde kosan till närmaste pizzeria.
Det är ytterst sällan vi äter pizza och ännu mera sällan vi köper varma hämt-pizzor.
Men minst en gång per år sker detta och i går blev årets inköp avklarad!
Det här gör att jag kom att tänka på när våra bekantas dotter skulle berätta 
för dagisfröknarna vad de gjort under veckoslutet. Jo, berättade lilla dottern, pappa drack
öl i bastun under lördagen! Oj, oj, sa dagistanterna.... Det var bara det att
pappan aldrig drack öl i vanliga fall och när han för en gångs skulle tog en bastuöl
hade hans dotter uppmärksammat den ovanliga händelsen.....


Så här äter jag min hämt-pizza! Ihopvikt, som en smörgås.
Mums för pizza - och idag har vi några pizza-bitar kvar i kylskåpet,
bara att värma som kvällsmacka. Lätt som en plätt när andan faller på.
(Tur är väl det att det inte blir för ofta och att det inte blir till en ovana!)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar