lördag 1 februari 2020

Februari kikar in!

Idag har jag vänt blad i min kalender. 
Idag hälsar vi februari välkommen med ett nytt oskrivet blad.
Årets februari bjuder dessutom på en skottdag, vi har 29 dagar i februari.


Årets februari började grådaskig 
och nu fram emot kvällen bjuds vi på blötsnö mot det våtare hållet.
En kylig vind från syd har rufsat runt i frisyren denna dag.



Idag har vi följt med tv-utsändningen av finska mästerskapen på skidor
från Vörå. Det var spännande tävlingar och det var mycket publik runt spåren.
Vi nöjde oss med att sitta hemma och vi hade gjort en brasa i kakelugnen
så vi hade det dessutom varmt och skönt. Mot kvällen kom sonen och hans sambo
över på mat, kaffe och pratstund. Nu lägrar sig åter kvällslugnet över vårt hus.
Februari har startat och jag hoppas på en fin månad.
Jag hoppas på vinterdagar, massor av solskensdagar och så
hoppas jag på hälsa och trevliga överraskningar....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar