måndag 1 juni 2015

Välkommen juni!

Första juni och sommaren är här!
Så där riktigt somrigt är det väl inte denna dag, det
är mulet och regn, men här inne doftar liljekonvaljer och
visst känns det härligt att den efterlängtade årstiden äntligen är här!



I går kväll åkte vi ut till sommarvillan för att elda bastun.
Och där i backen nedanför huset lyste det vitt av 
liljekonvaljer! Jag antog att det doftade ljuvligt, men
min förkylning har tagit bort mitt luktsinne, så jag vet inte säkert....


Medan vi väntade på att bastun skulle bli varm gick jag runt och
njöt av försommaren. Häggen blommade och lyste vit i kvällssolen.


De väna humleblomstren blommade i en oklippt gräsmatta.


Gårdagen bjöd på regnskurar.
Här drar en regnskur iväg ut mot havet.


Efter en stund kunde man ana regnbågen  över landbacken.
Nu började regndropparna falla vid vår villa, så jag gick in i 
bastukammaren. Och lika snabbt som regnet kom, lika snabbt
hade regnskuren dragit förbi.


1 kommentar:

  1. Regnet var nog tufft på söndagen när vi for hem 5 tiden så var det som att bli tvättad med en högtryckstvätt när vi for genom Kvevlax ,,vi har inte sett liljekonvaljer ännu . ,kram Nette

    SvaraRadera