torsdag 4 juni 2015

Tror jag bestämt.....

Nu är det nog dags att lägga in en beställning.
Beställning, vad då beställning? undrar ni kanske. 
Jo, beställning på ett varmare väder!
För skulle det inte vara härligt med varma vindar och en
sol som verkligen värmer. Så där +25 skulle sitta bra just nu.
För jag är så less på vintermössan, varma jackan och
långkalsongerna. Dom hör ju vintern och kalla våren till.
Nu är det sommar och jag kan gärna städa undan alla de varma
plaggen och plocka fram lite sommarkläder. Det skulle sitta fint, det.
Jo, jag lägger in en beställning.....


Det blommar så vackert överallt i naturen just nu.
Fast vinden, den är ju ännu så kall....


I dag har sonen och jag lastat stockar som skall hem till vedbacken.
I skogen var det inte så blåsigt, men ändå skönt att vara
varmt klädd. Och ännu har inte myggen kommit....


Vi hade en liten paus nere vid havsviken.
Och har ni sett, nu kan man köpa Rally-limonad igen!
(Smakade nästan som förr i tiden....).


Kärrviolen, den lilla anspråkslösa violen blommade nere på 
stranden. Vacker, anspråkslös och alldeles bedårande.
Den skulle nog också önska lite varmare väder.... 
tror jag bestämt.....

2 kommentarer:

  1. 'jag är ute vid skinnarfjärden nu och jag ska sitta och sola imorgon och på lördag kommer lite mera värme ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Går det fortfarande att lägga in beställningar så gör jag det med. Trevlig helg

    SvaraRadera