torsdag 11 juni 2015

I mitt växthus och mitt i äppelträdet

Gårdagen bjöd på både regnstänk och solsken.
När det kom regnstänk gick jag in i mitt lilla växthus och
skötte om mina växter. Där inne finns tomater och gurkor, som jag 
driver i speciella växtpåsar, och så har jag ännu alla mina
frösådda sommarblommor där inne. Det känns lite för kallt att
plantera ut dom innan järnnätterna är förbi.




Och har ni sett, snart kan jag skörda mina första tomater!


När solen tittade fram åkte jag till mitt barndomshem för att klippa gräsmattan.
Aldrig har väl vårt äppelträd blommat som denna försommar.
Det var översållat med vita blommor.


Jag kunde inte låta bli att ställa mig mitt under trädet och bara dofta.
Det blåste rätt kraftigt och de få humlorna som surrade kring bland
blommorna hade svårt att hålla sig på sin post.
Jag säger bara det: Finns det något vackrare
än när äppelträden blommar?

3 kommentarer:

  1. Nu är det läge för sommaren,
    så nu håller vi tummarna för lite värme.

    Tjingelingen från Rantamor

    SvaraRadera
  2. ja visst håller vi tummen opp för värme, idag ser det bra ut än så länge..med +14 i skuggan. Jisses Amalia så långt dina tomater har hunnit, mina två små har jag mitt på gräsmattan, jag äger ju inget växthus.,,kanske jag får tomater sen i sommar. Va kul att det finns Rally limonad igen, det va nog den bästa limonad som fanns då man va barn.

    SvaraRadera
  3. Vilket maffigt äppelträd! Det måste vara gammalt. Ha en trevlig helg

    SvaraRadera