tisdag 9 juni 2015

Vackrast mellan hägg och syren

Rubriken "Vackrast mellan hägg och syren" har
jag använt mig av i flera år, men den stämmer ju!
Och lika överväldigad blir man ju varje år.
Jag kan inget annat än njuta och le lite.


Just nu är vårt körsbärsträd översållat av vita blommor.
En och annan humla tumlar berusad runt bland blommorna.


Äppelträdens blommor lyser också just nu som fagrast.
Och doften av nyklippt gräsmatta är också som intensivast just nu.


I trädgården har de tidiga lökväxterna gjort sitt och nu
börjar sommarblommorna ta för sig.


Det hålls konserter uppe i trädens grenar. Här är det bofinken som
kvittrar. Och lyssnar. För det kommer svar inifrån skogen.
Ack du härliga försommar!
Nu njuter jag.

3 kommentarer:

  1. Visst är det den vackraste tiden nu ,därför har jag alltid en semestervecka den här tiden ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det den bästa tiden, vi är bara några dagar före er i växtlighet med ni kommer växa i rasande farten nu.
    Ni har ju även ljust hela natten, det missunnar jag er inte.
    Jag fattar inte att det är midsommar nästa helg.
    Njut på/ Eva

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen en ljuvlig tid nu. Det händer så mycket både i trädgården och ute i naturen för övrigt. Rena skådespelet. Ha det bra.

    SvaraRadera