tisdag 16 juni 2015

Midsommarveckan

Tänk så tiden rusar iväg.
Nu är vi inne i midsommarveckan.
Mitt i den ljuvaste, ljusaste sommartid. 
Dagens längd är över 20 timmar, det blir
 inte mörkt ens till natten för snart visar sig morgonsolen.....
Den ljuvligaste av tider. 
Tider att längta till under vinterns kalla, mörka dagar.


Nu är det åter lugnt här hemma. 
Idag började sonen sommarjobba.
Sambon har också några veckor kvar till sin semester.
Jag har tagit tag i mitt projekt. 
Livet rullar på medan dagarna är långa.



Precis som anden som simmar omkring i viken 
simmar jag framåt.
En dag i taget.
Ett kapitel i taget.
Mitt i midsommarveckan,
som delar med sig av ljus och grönska
flyter vi framåt. 
Framåt.

2 kommentarer:

  1. Det känns lite snopet att det redan är Midsommar. Man har knappast hunnit vänja sig vid att solen skiner och så är det snart dags att dagarna blir kortare igen. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Jo nog är det så en dag i tagen och ett kapitel i taget ... Underbara bilder och önskar dig en trevlig midsommar :)

    SvaraRadera