måndag 22 juni 2015

Så var den midsommaren över.....

För en vecka sedan lyste maskrosens gula
blommor upp som små solar överallt i naturen, nu
flyktar dess liv vidare ut i världen med paraplyfrön som
sprids i vinden. Maskrosblommans saga är så kort.
Livet är kort. 
Men det finns kontinuítet. 
Det fortsätter.
Jag blev lite nostalgisk när jag i går kväll gick ut på en
kort kvällspromenad. Min form kändes lite trög ännu.
Men den finns där.
Midsommaren, sommarens höjdpunkt, var över.
Men sommaren fortsätter.
Bara med lite kortare dagar. 
Lite annorlunda.


I dikeskanten stod dom på rad.
Ännu en hel drös med runda bollar som väntar på sin
flygfärd. En och en.


Så är årets midsommar över. Det blev en rätt solig historia.
Åtminstone här vid kusten har vi haft rätt soligt.
Dessutom kändes det riktigt varmt i går, ja om man satt i lä för vinden.
Midsommardagen bjöd på lunch vid svärmors villa och under 
gårdagen planterade jag äntligen ut mina sommarblommor.


Låt fortsättningen på sommaren komma!

2 kommentarer:

  1. fresh yummy & light post))))

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    SvaraRadera
  2. så härligt..o man får ju hoppas på lite varmare väder nu i juli.

    SvaraRadera