torsdag 25 juni 2015

Himlens vattenkran

Suck.
(Sucken gäller för gårdagens väder. Inte för dagens.)
Suck, alltså.
Jo, i går fick vi runt 60 mm regn. Från natten mot onsdag, hela onsdagen
ända till morgontimmarna i morse: regn, regn, regn .....
Himlens vattenkran var öppen. 
Och det är ju inte alls roligt.


Vi hade en mindre sjö på gården i går kväll. 
Fast det var ju några som var glada för det också, och det
var våra ankor som plaskade i vattnet så det stod härliga till!


Själv kurade jag inomhus hela kvällen. Det var en perfekt jobbkväll
framför datorn. Men sedan när jag väl kröp till sängs då kunde
jag inte sova för regnet som vräkte ner på taket, forsade ner längs
stuprören.... och så hade det börjat blåsa också och regnet slog mot fönstret.....


Länge låg jag och lyssnade på eländet.
Men tydligen hade jag somnat till sist, för när jag vaknade i morse
var det tyst. Vinden vajade i träden och aningens, aningens
blå himmel kunde man ana mellan allt det grå på himlen.
Och någon hade stängt av vattenkranen!!!!!


Den regniga gårdagen var ju också perfekt för lite shopping.
Det är ju rea-tider. Men för mig blev det billigt: en tröja åt sonen
och en cappuccino med en saltbit för mig, det var allt.


På tal om gott fika så bjöd ju tisdagen (före allt regnet) på årets första
sommardag, med sol och värme och kvällste hos svärmor.
Första gången i år vi kunde njuta av kvällsvärmen denna sommar.


Nu kan det ju inte bli värre väder.
Det måste ju bara bli bättre. Eller hur?
Jag läste idag om den nya hjärnforskningen och hur man kan
bli gladare och det är precis som jag misstänkt: Glädje och lycka 
kommer från dina egna tankar. Världen är som den är -
och man mår som man väljer att leva i den.
Nu ser jag bara solar!!!!!
Det ni.
Tjohoo!



3 kommentarer:

  1. Tjohoo på dig oxå, värst vilket väder ni fick, värre än hos oss, fast visst har vi fått regn.
    Men det kunde vara värre, det säger jag hela tiden för att muntra upp mig - sen ler jag stort, det hjälper, hi hi....
    Snart borde väl även växtligheten vara nöjd, dina bilder med regndroppar är så vackra, liljorna mår väl.
    Nä nu stänger vi av himmelens vattenkran, *fniss*

    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  2. Lovely droplets!))) cool greens

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :)

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det så med våra tankar!
    Tråkigt med så mycket regn, men vackra bilder fick du!

    SvaraRadera