torsdag 31 juli 2014

We go shopping

Onsdagen kändes som en bra shopping-dag. 
Jag kan ju inte för bästa vilja i världen säga att jag är ofta ute
på shopping nu för tiden. Mat skall ju inhandlas. Men det där som är
lite mera flärd, det skuffas åt sidan så länge som möjligt. Men igår blev det
en shoppingresa av det trevligare slaget. Vi var tre damer som begav oss
ut på vägarna för att inhandla lite lyx till oss själva.



Först på vår resa stod ett besök vid Dermoshop i Korsnäs. Här finns ett företag
som utvecklar och säljer hudvårdsprodukter och kosmetika. Deras produktmärke heter Dermosil 
och företagets produkter säljs via nätet. År 2013 fick företaget utmärkelsen Finlands bästa webbshop. 
Men företaget har ju sitt huvudkontor till lika lager i Korsnäs (på landet med en otrolig vacker 
utsikt över havet),  så här kan man också kika in för att genast få dina produkter.
 Jag ringde på förhand och så gick vi in och  jag fick mina refill-påsar och några nya 
produkter.  Mycket tjusigt kontor.



Från Dermoshop åkte vi vidare till Petalax och annettessyservice
(Dessutom har hon bloggen nettececilia , kika gärna in på hennes vackra bilder!)
Här inne hittar du allt i klädväg som du behöver samt dessutom tyger, gardiner,
spetsar och andra tillbehör av alla de slag. Det är en sann dröm att gå runt och låta sig 
inspireras.Vilken tur att det dessutom var rea, vi kom hem med många fina fynd!




Att få personlig och engagerande betjäning är så roligt. Det är ett mervärde
som de stora varuhusen inte kan bjuda på. Dessutom hittar du kläder här
som du inte hittar hos de stora klädjättarna. 
Vilken rolig shoppingdag vi hade! Dagen avslutades med kaffe hos mig 
allt medan regn- och åskmolnen drog ihop sig.

2 kommentarer: