torsdag 3 juli 2014

Regndroppar i en vacker trädgård

Så glad jag är över gårdagens regn, en riktig rotblöta fick vi. För det regnade
ju hela dagen. Nu får solen gärna titta fram och värmen får gärna återvända....
(Lite synd bara att det skulle bli regn igår för det var ju igår kväll som jag och
mina barndomsvänner skulle stråla samman till en allsångskväll i kvällssolen).
I dag visar jag en hel del bilder från en vacker trädgård som
ser lite regntyngd ut. (Varning för många foton.)





Pioner, det är bara att välja älsklingsfärg.



Visst är det något trollskt över guckuskon?



Det kom flera ordentliga regnskurar också  i söndags. Här ser man regndropparna i
den stora dammen, som utgjorde hjärtat i den öppna trädgården.


5 kommentarer:

  1. Gör inget med många bilder...alla lika sköna att fästa blicken på!! Å vilka färger på pionerna, den aprikosfärgade är ju helt underbar!!
    Så...ni fick lite regn till slut, här är det som bekant tvärtom, det tar aldrig slut...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder, det blir vackert med regndroppar på, riktigt levande.
    Regn behövs men rosorna blir lite ledsna, de hänger med sitt huvud.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera
  3. Så härliga bilder på vackra blommor ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Och vad gott för växterna att få efterlängtat regn. Här längtar vi just nu efter sol och uppehåll då den senaste månaden har varit fylld med skurar och åskoväder. Nu känner jag mig redo för härlig sommarväder och ett första dopp i havet. Så jag håller tummarna. ;)

    Sköt om dig!

    Kram Charlie

    SvaraRadera
  5. Härligt att se vad du har dokumenterat den senaste tiden! Jag väntar så på pionerna. De blommar redan för fullt på vissa håll i närheten, men inte hos mig. Ha det bra!

    SvaraRadera