onsdag 23 juli 2014

Sommarhettan fortsätter

Den trettiogradiga värmen fortsätter..
I går åkte vi ut till havet, och kunde konstatera att där är det 
också varmt. Mot kvällen blev det en sådan där tropisk värme. Man 
ville bara sitta på verandan i de sista solstrålarna, vippa lite på tårna och ha det gott.


Min gamla halmhatt kom väl till pass 
där jag satt med en kopp te och ett korsord.


Vid 9-tiden på kvällen var det ännu 25 grader, men jag tog på mig stövlar, långbyxor
och långärmad tröja och begav mig ut för att plocka hjortron.
Tack och lov att vi har ytterst få mygg denna sommar!


För visst hittade jag hjortron, i alla fall tillräckligt!
I dag är värmen lika tryckande. Jag känner att jag inte riktigt
orkar med värmen utan måste ta det lugnt. Skönt att sitta i
skuggan på verandan. Där kan man ju rensa bären.....



...och slänga ihop en deg och baka lite muffins. Det gäller ju att
dricka mycket i värmen. Helst vatten, fast jag har bestämt att te också går fint.


Havsviken ligger som en spegel. Solen steker.
Jag sitter i skuggan på verandan.
Snart sover jag....

2 kommentarer:

  1. Åhh så gott med solvarma mjuka hjortron , men det är inte dom lättaste att plocka , enormt jobbigt att gå på myrorna och leta dessa guldgula .

    SvaraRadera
  2. Och varmt är det ännu klockan är just 24 och hår är 29 inne och 24 ute ,en tropisk natt ,kram nette

    SvaraRadera