söndag 27 juli 2014

Jag är grön!

Ofattbart att sommarhettan bara fortsätter. Och inget regn får vi heller.
Idag känner jag min ändå mycket grön. Det är kanske tack vare
daggen som lägger sig om nätterna som får växterna
att behålla sin fräschör.


Några dillkronor ståtar ännu i köksträdgården. Men det mesta av dillen
har jag redan plockat in och torkat, allt för vinterns behov.


Igår kväll ute vid villan var det nästan hett. Vi satt uppe på verandan och 
tittade ut över den gröna skogen. Oh, vad jag älskar grönt!


Visst är det vackert när solen lyser igenom de stora blombladen.
Här ett blad prytt med björkfrön (frön finns i massor detta år).


Vilken tur att vi valt naturen som trädgård ute vid vårt sommarhus.
Vi trimmar gräset där vi går, men resten är naturtomt.
Länge leve det gröna gräset!


Vår rönn får mycket bär denna sommar, 
men ännu är de gröna.


När solen har gått ner är det ännu +25 grader där ute (för att inte tala
om vilken värme vi har inne i huset...).
Vi eldar bastun och efter att ha tvättat bort dagens svett sitter vi 
länge där ute och tittar på havet. Nere vid stranden färgar lövskogen 
vattnet grönt. Skymningsgrönt.


Så sitter vi länge i skymningen och njuter!

3 kommentarer:

  1. Här i Wales fortsätter också sommaren med sol och värme. Idag har vi några moln, men det är bara skönt! Vacker bild med ljuset kommande in bakom bladet!

    SvaraRadera
  2. Vi satt på andra sidan fjärden och njöt av solnedgången och länge efter det ,vackert med grönt ,kram nette

    SvaraRadera
  3. Njutbart med denna värme, den är ju en gratis södernresa. Samma för oss att sitta på verandan tills solen gått ner och ändå är det bara varmt.Jag är så less på den långa kalla vintern så jag varken törs eller vill klaga just nu, bara njuta. Ha det fortsatt gott.

    SvaraRadera