tisdag 29 juli 2014

I dag skall ni få följa med...

I dag skall ni få följa med på en liten bilresa i vårt vackra landskap.
Vi skulle till min hemgård för att trimma gräs och jag satt med kameran
i högsta hugg medan vi åkte mot nordost.


Vet ni, vi såg moln på himlen idag. Det är inte varje dag som vackra moln
uppenbarar sig på himlen denna sommar. (Tänk att få studsa mjukt uppe
på de bulliga molnen, satt jag och tänkte i bilen).


Tre stora moln, precis som de tre musketörerna tornade de upp sig.
Så vackra moln!  Jag fotade igenom bilens smutsiga framruta.


Dom där molnen är ju bara för tjusiga!
Vi trimmade gräset vid hemgården och under tiden hade molnen 
försvunnit. För när vi åkte hemåt igen var det mest klarblå himmel som gällde.


Nästan inga moln på himlen. Nu åkte vi en annan väg och jag 
fotade igenom nedvevad sidoruta.


Vi åkte förbi en riktig jordbruksbygd. Här gick till och med några kor
ute på grönbete. Ser så idylliskt ut, även från baksidan av husen.


Vackra röda hus och vackra gula sädesfält .
Och som pricken över i:et en blå himmel med gulliga molntussar.


Så här ser det alltså ut igenom bilfönstret i min näromgivning.
Plattland, åkrar och ängar och en hel del skog...



På hemvägen svängde vi in via Finlands Bästa Bageri och
inhandlade lite gott till eftermiddagskaffet.
För vad mer orkar man en vacker sommardag 
när värmen fortsättningsvis är "on"...

1 kommentar:

  1. Lita avundsjuk på den sista bilden,tänk att dom alltid har stängt när jag åker förbi .Vackra bilder från er färd ,kram Nette

    SvaraRadera