måndag 28 juli 2014

Sommarhettan fortsätter och fortsätter

I går kväll syntes några moln som drev in från sydväst. Ja,.de syntes där i 
horisonten, de drev aldrig in till oss..... Idag lyser solen från den klarblå
himlen igen. Sommarhettan fortsätter.



Nu mumsar vi på körsbärsträdets bär.
Igår klättrade jag upp på en stege och plockade bären i körsbärsträdets topp.
 Det gäller att vara snabb för redan har trastarna bjudit in till fest i trädet.....



Kornfälten lyser redan gula i den starka hettan.
Apropå värme kom jag att tänka på det japanska ordspråket:

Ett varmt ord
kan hålla dig varm
tre vintermånader.



3 kommentarer:

  1. Ett sant och vackert ordspråk, den 'knycker' jag.
    Vackra kornfält och körsbären ser smaskiga ut.
    Allt det gröna är skönt.
    Värme finns det här också, oväder kom igår 50 mm på en timma + 40 mm några timmar efter, nu slipper jag vattna.
    Må väl,/ Eva

    SvaraRadera
  2. ett bra ordspråk...
    men tre kalla vintermånader, och med mitt minne...hm !!!
    Trodde först att du hade plockat röda vinbär.
    Här ha vi heller inte fått en droppe vatten....

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Precis i utkanten av skogen står ett stort körsbärsträd. Jag måste nog kolla upp det nu. Det har längre tillbaks i tiden legat ett hus där och mycket av det som fanns i trädgården har överlevt.

    SvaraRadera