söndag 13 juli 2014

De små som skall ut i livet

Idag visar jag några bilder av dom små som skall ut i livet.
Fågelboet, med två alldeles nykläckta ungar och två ägg som ännu är hela,
fotade jag i lördags. I dag är förstås boet tomt. Ungarna har gett sig 
ut för att utforska världen. .



I går kväll såg jag några ungfåglar som flög från sten till sten ute i vattnet.
Det kanske var de unga snäpp-ungarna.


På verandan hittade jag denna hög med småkryp. Det är spindelbarn, som
efter omkring en timme hade sökt sig vidare ut i livet. Inte ett spår
av någon av spindlarna syntes.


Väl här hemma finns hundratals vimsiga humlor som surrar omkring i min stora
spireabuske. Här är det både stora och små humlor och bin som flyger kring.
Tänk så lyckliga humlorna kan bli!


1 kommentar:

  1. Humlor i plymspirean har jag också men nu har den torkat bort i detta varma väder.Några spindelbarn har jag inte sett men väl ett antal fågelungar.Nu ska jag njuta av utsikten över skinnarfjärden då andra tittar på fotboll ,kram nette

    SvaraRadera