fredag 4 april 2014

Halloj fredag!

Dagens artikel är insänd och tvättmaskinen har stannat, så 
det är bara att hänga ut tvätten där ute i det soliga men kalla vädret.
Äntligen fredag, myser även jag (fast jag nästan har fredagar alla dagar)!


Skall bara sitta framför datorn ännu några minuter för att skriva ett litet
livstecken här på bloggen. (Medan jag dricker en kopp av mitt goda 
kardemumma-te, som jag köpte hos Tallipiha i Tammerfors).


Sedan blir det att ta hand om den där tvätten och vattna blommorna och
så bär det av in till staden. Ser ni att min omplanterade pelargon blommar!? Otroligt
att den bortglömda växten överlevt en vinter i vår källare. Och efter bara 
lite omvårdnad belönar den mig med vackra knoppar och blommor....

Ha en finfin fredag alla ni som kikar in hos mig!


2 kommentarer:

  1. så fina koppar! Tycker de ser ut som Rysskopparna (AOZO3)...Kul då pelargonen blommar.. jag hade ju så många pellisar (13 st) som jag har försökt att övervintra..o sen så klarade sej bara 4 st.. men nu har jag köpt 3 st redan...Är det en mårbacka? Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Läckra koppar! Jag väljer tekopp efter humör för nån egenhet ska man väl ha : )
    Pelargoner är fantastiska överlevare, dessutom en ljuvlig rosa färg på denna.

    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera