torsdag 20 december 2012

Jul med en viss Ernst

Tro inte att jag låg hemma och kurerade min förkylning!
Nä, jag var allt på jobbet i över 12 timmar idag och utan lunch
(för jag hann aldrig ta matpaus). Det är lite mycket på
jobbet nu, se....  och jag har hög smärtgräns....

Igår kväll tog jag det däremot lugnt, tittade på tv hela kvällen.
Här är det ingen som julstädar och julpysslar... men det
lär nog bli jul ändå... Riktigt julmysigt hade vi det i går kväll,
det var ju "Jul med Ernst" på tv.


Jag roade mig med att fota lite tv-bilder. Det var inte lätt, kan
jag säga. Bilderna växlade mycket snabbt och jag upptäckte
att programmet är väldigt snyggt ihopsatt. Det är sådant där man
inte tänker på när man bara tittar på ett program.


Jag tycker väldigt mycket om Ernst´s julpyssel. Han använder enkla 
naturnära material. Mossa, kvistar, äpplen... åh, så vackert.
Gårdagskvällens avsnitt innehöll en hel del matlagning. 
Lika lättlagade maträtter där också. Enkelt och gott, det är
 precis min melodi. Tänk vilket gotta-bord det blev!


Programmet avslutades med ett varmt utomhusbad. 
Det såg riktigt härligt ut..


Ha det så gott ute i stugorna!

2 kommentarer:

  1. Kollade också på Ernst, visst kan han fixa mysigt han :)
    Krya på dig nu vännen.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Jag kippar efter luft...gick du och jobbade i alla fall...*höjer ett varnande finger*, var rädd om dej??!! Men som mannen här i huset brukar säga...jag är vuxen nog att själv bestämma...
    Skönt att kunna koppla av och unna sej en myskväll framför tv:n, ihop med Ernst, sämre sällskap kunde du ju ha valt!! Det är faktiskt först nu på senare tid som jag lärt mej uppskatta honom, förr hade jag väldigt svårt för honom...
    Ha en riktigt skön helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera