onsdag 12 december 2012

12.12.12 kl 12:12

Har ni märkt att idag har vi en sådan där sifferdag:
12.12.2012.
Ortens tidning uppmanade folk att fota vad man gjorde
just det där magiska ögonblicket kl 12:12.  Jag stoppade ner kameran 
i väskan när jag for till jobbet i morse. Tänkte att kanske jag kunde ta
några foton när jag gick ut på lunchrasten, så där mitt på ljusa dagen.

Men vet ni vad, när klockan var 10 minuter över 12 då kände jag att 
nu vill jag ha lite lunch ... så ja, då tittade jag på klockan och då
var det bara att plocka fram kameran ur väskan och
vänta några sekunder och knäppa en bild av 
arbetsdatorn. Alltså, härmed förevigad:


Jag gick en liten sväng runt om i sta´n i det vackra vintervädret. Under natten
hade vi fått vit, fin snö så allt var så vitt och vackert. Vi hade minus 3 grader.


Nu har vi kväll och jag tror kvällen är vikt för lite julkortsskriverier.
Det är så roligt att få julkort, då vill man ju skicka kort också!

Ha en skön vinterkväll!

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att få julkort. Jag är glad för att det hederliga kortet klarat av konkurrensen från SMS, Mail, Facebook osv enligt SIFOS undersökningar. Till och med de flesta ungdomarna föredrog vanliga julkort.
    Vilka fina bilder du har på bloggen. Jag blev nyfiken när jag såg att du gillade att läsa böcker enligt din kommentar hos Min plats i solen.

    SvaraRadera
  2. vi hadde meeting vid julgranen http://coord.info/GC42340

    SvaraRadera
  3. Julkort...ja det är mysigt att få!
    Jag ska ta tag i det vilken dag som helst nu :)

    Här är kallt som bara den, idag har det pendlat mellan 17-22 minus...brrr...så bitande kallt det var och till det blåsigt....

    Önskar dig en fin fortsättning på veckan.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera