fredag 28 december 2012

Tiden och snart ett nytt år

Tänk vad tiden går!
Den här hösten har gått med 
raketfart,
 och så hade vi julen som susade förbi.
Tänker man efter var det inte länge sedan midsommaren
heller, 
för hela sommaren svischade förbi.
Och inte var det länge sedan senaste nyår heller....

Åren går. 
Går och går.
Konstigt snabbare för varje år....
Vart tar tiden vägen?

Inte konstigt att man känner sig som 25 fast man är 
- oj, några år äldre... 

Jo, så är det! 
Några år klokare, förståndigare, mer erfaren 
och - mera trög.....


Nu är det bara några dagar kvar på år 2012.
Tänk, här är det endast några dagar som återstår av ett årtal.
Då börjar jag fundera på tiden... snabbheten... förändringen....
Tja...
Det är bara att hänga med!

Ha en fin fredagskväll!

2 kommentarer:

  1. Javisst kan man undra, vart tiden tar vägen och snart kan man ana de gråa håren...fniss..
    Ha det gott och njut! /Bea

    SvaraRadera
  2. Tiden rusar så fort iväg och jag funderar skarpt på att börja skriva dagbok för att få bättre överblick på vad jag använt tiden till egentligen.....
    Kanske känns det då som om jag hunnit med en del trevligheter ändå...blogga är ju också som en dagbok men jag vill ha en ännu mera detaljerad!
    Vilken underbar bild du bjuder på ...njuter.. :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera