söndag 30 december 2012

År 2012 i bilder

Jag startade min blogg den 3 april 2012.
Vilken fantastisk resa genom månaderna som gått!
Jag har fotat och delat med mig av en mängd bilder.
Månen utgjorde min första bild.


Våren var kall och hela tiden kom det bakslag i form av snö
Alla väntade vi på våren och värmen.



Till sist kom äntligen våren. På första maj blommade tibasten
och nässelfjärilarna solade sig.


Vid vår villa blommade kabblekorna i maj och fiskarna vandrade
upp längs bäcken (Rinilin).



Alla vårens blommor prydde rabatterna hemmavid.



Den vackra fasanen hälsade på oss när vi flyttade växthuset....


och ute på åkern hade tofsvipan sitt bo....


... och inne hos mig blommade äntligen min kaktus!


Ute exploderar grönskan, och det blommar!






Midsommaren är här!



Och vi blir med våra två ankor.


Jag har semester i slutet av juni och början av juli.
Då var det mycket regn, fast några vackra dagar fanns också!





Vi frossar i smultron, hallon och i augusti kantareller!




Sommartid är vi mycket ute på kvällarna och de ljusa nätterna.



Fortsättning följer....

6 kommentarer:

  1. Så fina bilder du bjuder på! Den där på månen är helt makalöst bra!
    Gott slut och gott nytt år önskar jag dig och de dina!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Så härligt att se din vår , min höst kom idag ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder du bjuder på! Önskar dig ett Gott Nytt År! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Åhh så mycket fint!!

    Gott Nytt År till Dig, vännen :)

    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  5. Så fin summering!! Älskar när det är vår och sommar i bilderna...
    Önskar dej ett bra slut på 2012 och ett riktigt Gott Nytt 2013!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Så fint! Visst är det härligt att dokumentera!
    Ha en fin nyårsafton! Gott Nytt År! ♥

    SvaraRadera