onsdag 4 september 2019

Jag är tillbaka!

Jag är tillbaka i etern!
Det har varit tyst någon vecka pga internetstrul, men nu är det fixat!
Här har förstås hänt massor, det är ju den här tiden på året som det händer
saker. Jag har fotat massor och jag har faktiskt längtat efter mina skrivstunder.
Men som sagt här sitter jag nu och bläddrar i min fotohög.
Och så har det hunnit bli höstmånaden september.....


De sista augustidagarna hade vi åter högsommarvärme och ännu
kvällen den första september var tropiskt varm. 
Men i väster tornade molnen upp sig och en kallfront närmade sig.


När jag den kvällen gick ut på min kvällspromenad tänkte jag på hösten.
Jag tänkte att hösten närmar sig - efter en ovanligt torr sommar kändes
 det som om hösten knackade på.
Mycket ute i naturen pekade emot att sommaren börjar ta adjö...


Mera brunt än en vanlig sommardag.


När jag vandrade upp emot skogen lyste det rött i snåret med rallarrosor,
och nu var det inte blommorna som lyste röda utan bladen.


Inne i skogen blev jag genast anfallen av älgflugorna, ett säkert hösttecken.
Dessa otyg till insekter får vi dras med enda till frostnätterna sätter in.


När jag vandrade hemåt i skymningen hade himlen ändrats från klarblå 
till mera bullrigt, färgrik....


Det var kvällen den första september och vädret ändrade sig.
Den kvällen hade vi 20 plusgrader ännu klockan 23 på kvällen.
Nu efteråt har det varit en hel del mulet och regn. Och det ostadiga höstvädret
lär fortsätta ännu många dagar framöver. Det är bara att foga sig, njuta av stunderna
när de härligaste höstdagarna dyker upp och så kan man ju alltid minnas
de underbaraste sommardagarna som vi har fått uppleva.
Jag är tillbaka!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar