fredag 6 september 2019

Burger och äpplen tillsammans med sonen

Igår knackade hösten på, det var mulet och regn. Idag däremot
lyser solen, men tyvärr blåser kalla vindar så inte ens idag känns
det speciellt behagligt. Men hellre sol än regn (om jag får önska).
Nu har sonen äntligen kommit hem från sitt långa jobbpass uppe i norr
och han har några lediga dagar. Då gäller det även för en mamma att passa på.


Igår bjöd jag sonen på lunch ute på sta´n. Och det blev en burgerrestaurang,
lite otippat eftersom ingen av oss är speciellt förtjusta i burgare....
Det blev "Friends & Brgrs".



Det speciella med den här restaurangen är att den alltid bakar
det egna brödet på stället och att alla deras maträtter är gjorda på lokala råvaror
och utan tillsatser, dvs alla E-tillsatser i maten är förbjudna.
Lite hälsosammare mat med andra ord.
Här väntar vi på vår mat medan vi kikar ut på en regnvåt Esplanad.


Maten förevigad innan vi hugger in på våra burgare!



Och så mumsar vi i oss maten. Vi smörjer kråset.
Det var alldeles för mycket mat för mig så tyvärr orkade jag inte med allt.... 
Men det var riktigt trevligt att äta ute på sta´n med sonen och vi hade det
så varmt och skönt och behövde bara kika ut för att se höstrusket
och känna att vi hade det alldeles utmärkt där inne....


Lämpligt till jag skulle gå till bilparkeringen för att åka hem hade
regnet upphört och jag blev bara lite våt om fötterna.



Som sagt skiner solen idag och idag kom sonen med mig till mitt
barndomshem för att plocka äpplen. Där finns ett stort äppelträd som ger
sommaräppel. När äpplena mognar blir de saftiga och nästan genomskinliga,
nu var flera äpplen lite övermogna, men jag tror ändå jag kan göra goda
safter, sylter och marmelader av dess äpplen. Det blev ju en hel del.


Hagtornsträden lyste röda av bär och solen flödade idag.
Nu hoppas vi på många fler solskensdagar, men väderprognosen
ser lite höstlik ut de närmaste dagarna... Men önska kan man väl alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar