tisdag 1 november 2022

Nu gäller det att fånga November!

 Årets november månad börjar solig och vacker här hos oss. I år har jag bestämt mig för att fånga november, som annars är årets mörkaste och tristaste månad.

 Och månaden börjar ju på allra bästa sätt!

Vid 10-tiden på förmiddagen sken solen in i mitt lilla gamla växthus och imma hade bildats på glasrutorna. Det kändes redan skönt och behagligt därinne, men nu var det dags att tömma resten av alla vattentunnor, odlingssäsongen är över för min del...


Ute på slätten dansade ännu morgondimman. Det var flera plusgrader (och inga minusgrader nattetid).

Nu blickar jag fram emot dagen och jag har redan inplanerat en hel del trevligheter. Här finns en som skall fånga första november! Här gäller det att leva i nuet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar