fredag 4 november 2022

Gråmulet med en och annan färgklick

 Den här veckan har bjudit på mycket gråmulet väder. Men så är det ofta i november. Sommarens färgpalett har vissnat och försvunnit. Vinterns vita snötäcke har ännu inte visat upp sig. Men årets november har hitintills bjudit på rätt varmt väder och det får man tacka för!

Idag behövde jag en långpromenad, det kände jag på mig. Så jag snörde på mig skorna, drog mössan över öronen, hängde kameran över axeln och vandrade iväg. Det var mitt på dagen och det var gråmulet väder.

Fast visst var det ändå lite blått där mitt i de gråa molnen? Nåja, det var det enda blåa jag såg under hela vandringen...

Grått var det överallt. Plötsligt bestämde jag mig för att leta färgklickar...

Så titta här: en grön äng!

Och titta här: röda plogkäppar längs vägen (det kan ju komma snö när som helst) och så alla dessa röda hus! ( Huset ovan är ett av byns äldsta hus.)

Här lyser rallarrosornas fröställningar nästa vita omot den gröna granskogen.

Här firar man skördefest - eller är det halloween? Vackert ändå så det förslår!

Väl hemma igen bjöd jag mig själv på ett glas med röd saft och en hembakad bulle. Vad gör man inte för att förgylla en helt vanlig gråmulen novemberfredag!

Nu börjar skymningen sänka sig och det är dags att tända några ljus för att mota mörkret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar