måndag 30 november 2015

Sista november och snö på marken

Snart tar vi adjö av november och tar klivit in i en ny månad.
Så här på månadens sista dag har vi fått ett lager med blötsnö
på marken. Jag tog mig en långpromenad mitt i det värsta 
snöfallet och såg ut som en snögubbe när jag äntligen
svängde in på vår gård igen. Efter klädbyte var
det skönt att sätta sig ned med en kopp nybryggt kaffe.


Helt klart bättre att kura inomhus än ute i det blöta.
(Till och med ankorna ville stanna inomhus idag....). Nu puttrar
en älgköttgryta på spisen och  de förföriska kryddofterna 
sprider sig i huset. 

3 kommentarer:

  1. Det bästa med vintern är att det är så enormt skönt att komma in i värmen.

    SvaraRadera
  2. fy sådant väder men det lutar ju åt en kall jul för Anders slaskar ,julen braskar blir det ju i år så vi får väl se ,kramen Nette

    SvaraRadera
  3. Då fick byborna se årets första vandrade snögubbe idag, hi hi hi . . . .
    Kunde du inte ta en bild på snögubben, *fniss*
    Mmmm . . . jag känner dofterna ända hit, så gott . . . jag dreglar . . .
    Vi fick lite älgkalvkött igår, för att jägarna jagade på vår mark, ska göra en gryta på torsdag och ta med till Ängelholm där dotter med familj bor. De älskar älgkött därför att de sällan äter det.
    Förr när barnen var små skulle de inte äta älg eller rådjur, jag blandade olika djursorter gjorde en mustig gryta och kallade den för kalops, de åt och njöt, hi hi hi . . . .

    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera