tisdag 1 december 2015

Första december.

Så är det december, årets sista månad.
Gårdagens snöblask förvandlade marken vit. Så idag ser det onekligen
lite ljusare ut. Temperaturen håller sig kring nollan, 
ibland minus ibland plus. När jag för en stund sedan var på min uterunda
var det rätt halt på vägarna.... och ni vet ju jag och isiga vägar....


Skönt att hålla sig inomhus, tänker jag.
Här har jag satt grönt o vackert lingonris i en gammal glasburk,
Bredvid står två av mina garnstjärnor, dom som jag pysslade häromveckan.
Framför dom finns Lilla Ängeln, som jag fick av min mamma en av 
hennes sista dagar (den betyder massor för mig) och så har jag ett ljus
i den gröna lyktan. Den har jag fått av sonen för många år sedan,
ja redan då visste han att jag älskar grönt.


I dag är det stilla i huset. Det är skönt att vara alldeles ensam.
Jag har endast några arbeten som ännu skall utföras detta år, sedan
tar jag julledigt. Fast idag väljer jag att ta det riktigt lugnt.
Det blir troligen saffransbak, fröknäcke, matbröd.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar