lördag 28 november 2015

Gott under kristallkronorna

I kväll lyser adventsljusen här inne hos oss och där ute är det mörkt och 
det spöregnar. Jo, så kan det se ut på en "lilla jul" ....
Dagens foton är från torsdagen när jag och sambon åt lunch
under kristallkronorna. Ni som känner mitt Vasa kanske gissar att vi 
besökte Strampen med deras kristallkronor (och det är rätt gissat!). För er andra 
kan jag berätta att Strampen är en sommarpaviljongen som numera 
också är en vinterbonad restaurang.



Ibland är det alldeles underbart att bara sätta sig ner och 
bli serverad mat. God mat dessutom. Utan att själv behöva
skala potatisen och stå vid spisen, ja ni vet....
Restaurangen hade naturligtvis julbordet uppdukat, och som vanligt
såg det helt fantastiskt ut. Men vi nöjde oss med "dagens".



Jag valde lax med en helt underbar gräddig sås som var
smaksatt med apelsin och ingefära. 


Ibland måste man få skämma bort sig själv en helt vanlig vardag.
Det är i och för sig inte speciellt svårt att skämma bort mig.
Jag har ju så få och billiga nöjen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar