fredag 20 november 2015

Trist...riktigt trist... eller inte...

Den här bloggen är ju tänkt att vara ett litet glädjepiller,
men ibland vill det sig inte riktigt. Ni vet precis som det är i det
riktiga livet. Allt är ju inte solsken - det finns tråkiga dagar också.
Den här dagen har varit just precis en sådan där tråkig dag.
Det var en riktigt trist dag.
I alla fall i början....


När jag var ut på min runda småregnade det. Det var blött
och trist. Riktigt trist. Och inga vindrutetorkare till glasögonen ännu...
 ni kanske minns att jag skrev om det för någon vecka sedan....
Jag fick lov att ta av glasögonen. Jag ville ju se l-i-t-e i alla fall. 
Idag var jag postutdelare. Det är så här: massor av frivilligarbete har 
en förmåga att hamna på just vårt hushåll och idag skulle lite frivilliglappar
 delas ut i folks postlådor....


Jag passade på att gå en extra sväng, trots regnet och lapparna.
Och ser ni ljuset där framme....? Yes! Jag började fundera på vad roligt jag
kunde hitta på till kvällen och bestämde mig för att här skulle bakas. Sagt och
gjort, när jag kom hem satte jag igång. Det blev både kanelbullar och smörbullar,
 jultårtor(!) och lite matbröd. Hela huset doftar nu så gott av nybakat och
frysen är åter fylld med bullar. Det var min fredagssyssla.
En trist dag som förvandlades till något trevligt.
Vilken tur att man klarar sig med enkla nöjen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar