måndag 2 november 2015

En vacker morgon

Här följer fortsättning på gårdagens inlägg.

Jag vaknade till en vacker morgon. I sömnen hade jag 
hört hur sambon stigit upp och börjat elda. Jag hörde någonstans
långt borta att han slamrade i köket. När jag sedan vaknade på allvar
var det tyst i huset (däremot hörde jag motorsågsljud från skogen....).
Jag lade mera ved i Jötul:en, drog snabbt på mig kläderna
 och så ut med kameran!


Det var minusgrader och det var rimfrost. 
Solen började synas ovanför trädtopparna....



Vilken morgon! 



Nere i vår lilla vik hade en tunn isskorpa bildats under natten.
Se så vackert mönster!





Det frasade under fötterna när jag gick över markens löv.


Så kom solen!



Det riktigt lyste om vassen på andra sidan....


...i skuggan däremot låg rimfrosten kvar.


Jag gick in i stugan igen. Gick in i värmen och bryggde massor av kaffe.
Så satt jag länge och tittade ut igenom fönstren.
Jag ville inte åka härifrån!

1 kommentar: