onsdag 12 augusti 2015

Allsång vid Stundars

I går hade kommunen och äldrerådet ordnat en allsångsdag
på Stundars-området. Eftersom sambons kör skulle medverka tog 
jag med mig svärmor och en av grannfruarna och åkte iväg.
Det var tryckande hett, disigt och risk för regn. Men se där, vädergudarna
var verkligen på vår sida. De mörka molnen styrde norrut och sedan ut
mot havet, inget regn över oss!


Stundars är ett av Finlands mest levande museiområden och en pärla i sig.
Vi gick runt bland de gamla byggnaderna en stund innan vi bänkade oss.
Jag hörde kören öva bakom några buskar, det lät verkligen mycket bra, och
så fick jag mig en pratstund med delar av medlemmarna.


En av gästsolisterna var den härligt skönsjungande Erik Sjöholm,
en ung förmåga som höjde medelåldern på allsången avsevärt.



Kören sjöng, solisterna underhöll och vi fick sjunga.
En fin tillställning med paus mitt i programmet, då vi 
serverades kaffe och rykande varma Stundars-grisar (bulla).
Mitt bilsällskap var mycket nöjda med dagen när vi åkte hemåt.



Här ovan ännu några bilder
 från några av de gamla husen på Stundars. 

1 kommentar:

  1. Så snällt av dig att ta med dig svärmor och granntanten, tror säkert att det var uppskattat.
    Och så att ha tumme med vädergudarna det är ju tumme upp verkligen.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera