söndag 16 augusti 2015

Sommarförkylning

Nu när sommarvärmen äntligen knackar på dörren
då har jag drabbats av sommarförkylning. Varför just nu?
Varför inte när vi hade kallt och regnigt? Suck!
I dag har jag mest sovit, hostat och kurerat mig med varma drycker.
Och där ute lyser den varma solen och nordan har gett sig till ro....


Jag tycker lite motljusfoton av vassen passar en sådan här dag.
Fotona tog jag för någon dag sedan då solen lyste med sin frånvaro.




Idag känner jag mig kantig och lite spretig. De två senaste dagarna har 
inte varit några höjdardagar precis.


I går kväll hade vi lite matgäster ute vid villan. Ungslax, nypotatis,
sallader och naturligtvis smörstekta kantareller.


Jag kände hur rösten försvann mer och mer. Och det är ju just då man
känner att man har massor att berätta. Till kvällen kom stora frossan, jag
fick feber. Jag frös så jag skakade trots att jag satt inlindad i flera varma filtar.
Jag satt länge, länge i den heta bastun och försökte värma mig,
sedan kröp jag till sängs mellan filtar och täcken. 
Mitt i natten kände jag hur värmen återvände.
Då svettades jag...
Host! 

2 kommentarer:

  1. Min man har samma åkomma men hans kallar vi för AC förkylning ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Inga höjdardagar hos dig förstår jag, ja 'varför just nu' det kan man undra.
    Men däremot har du fina höjdarbilder, och tala inte om den goda maten, nej usch jag dreglar redan, hi hi . . .
    Krya på dig, gurgla med med nåt starkt och spott ut.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera