tisdag 18 augusti 2015

När natten stillar sig till ro

Det är så vackert med sommar.
Trots att det känns som om sommaren äntligen kommit nu med värme
så är vi redan ohjälpligt inne i senare delen av augusti
 och snart knackar hösten på dörren.
Augusti har alltid varit en av mina favoritmånader.
Jag har alltid gillat att skörda. Samla in i ladorna.
För att sedan kunna lägga mig till ro.


Som en vacker augustikväll när solen lägger sig till vila.
I ett varmt sken som speglar sig i havet.


Med fåglar som ännu håller sig vakna och med havsvattnet
som ännu krusas i den avtagande vinden.


Allt stillar sig till ro när det skymmer.
Låter sig omslutas av solnedgången.


Det är vackert när det skymmer.
Det är vackert vid havet och det är vackert med sommar.


4 kommentarer:

  1. ja det va fint.. vacker solnedgång, men jag tror man ser mera av det vid havet/vattnet.. för här på land ser man nu inget tycker jag..eller så kollar jag åt fel håll, hahaha.... Nu har vi fint väder idag å, så typiskt då skolorna har börjat o ungarna skall sitta innomhus.

    SvaraRadera
  2. Kauniit maisemakuvat <3

    Ronja

    http://valokuvauksellinen.blogspot.fi

    SvaraRadera
  3. Solnedgången är vackrast när man är vid havet.

    SvaraRadera
  4. Åhh du skriver så vackert till dina underbara bilder, jag njuter igen.
    Tyvärr kan jag inte få så fina bilder hos mig på kvällen, havet är 8 mil bort (Halmstad) visserligen en sjö som bara är 1 km bort, men det blir aldrig detsamma som havet.
    När jag ser på dina bilder känner jag lugnet och friden, såååååååååååååååå skönt.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera