måndag 24 augusti 2015

Musik i augustikvällen

Vi åker gärna till Korsholms vackra kyrka för
att lyssna till Psallite-kören en vacker augustikväll.
Klockan 20.20 i går kväll började en aftonkonsert under
temat Det är vackrast när det skymmer, och vi satt bänkade.



Efter en lite jäktig söndag när man vill hinna med mycket,
var det skönt att sätta sig i kyrkbänken och låta sig föras bort i musiken.


Kvällens favoritsång blev Gabriellas sång, som är så vacker.
Och just då sken solen in i kyrkan och rakt på altartavlan.
Just den sången och just då.


Väl hemma hade skymningen sänkt sig och dimman hade 
drivit in över åkrarna.

Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där någonstans
Jag vill känna att jag levt mitt liv.


3 kommentarer:

  1. Så vackert och det låter som ett fint sätt att avsluta en söndagskväll augusti på. :) Även här dansar älvorna på fälten på natten och det känns att hösten sakta smyger sig på. Men än har vi lite mer sensommar att njuta av :)

    Tack snälla du för dina fina ord hos mig. Tack.♥

    Sköt om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra och genomtänkta, informativa och bildande inlägg du gör!
    Skulle gärna ha suttit där och lyssnat! ♥︎

    SvaraRadera
  3. Skulle gärna varit med .Visst är det underligt med solen och kyrkor ,när vi var på begravning till Sverige spelade dom en CD knockin on heavens door och just då kom solen fram .Svårt att hinna med kommentarer nu det är alla minuter full ,Kram Nette

    SvaraRadera