tisdag 26 maj 2015

Rutigt i blomrabatten

Äntligen!
I flera veckor gick jag och väntade på att de svällande
knopparna skulle öppna sig.  Och så äntligen för en vecka sedan var det
dags för mina kungsängsliljor att förgylla sin plats i vår trädgården.


Rutiga klockor, ett schackmönster.
Nu bugar dom och bockar.
I rabatten som finns i norrläge.



Och jag vill ju att dom skall blomma riktigt, riktigt länge.
För har dom klarat frostnätter, dagar med hagel och regn
ja, då måste dom ju klara nästan vad som helst....


Mina gullungar...


4 kommentarer:

  1. Vackra blommor det där ,krya på dig ,Nette

    SvaraRadera
  2. 'Mina gullungar' kallar du dem för, verkligen gulligt sagt (skrivit) om sina bedårande kungsängsliljor.
    Det hade nog även jag kallat dem för om jag haft några, för de är sannerligen ovanligt super söta.
    Jag kan liksom inte se mig 'mätt' på dem, är avund på dig och alla som äger dessa 'underverk'.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vackra bilder! Mina kungsängsliljor är tyvärr slutblommade för länge sen. Ha det bra.

    SvaraRadera