söndag 10 maj 2015

Morsdag

Dagen har börjat solig och grann.
Jag låg länge och tittade ut igenom sovrumsfönstret,
himlen var strålande blå och det var tyst i hela huset. Så hörde
jag traktorn som startade, det var mina karlar som fortsatte med vårbruket.
Och jag fick en skön ledig morgon.


Morsdagsrosen står på bordet, solar sig i solen som
flödar in igenom fönstren. 


Nu har jag en äppelkaka i ugnen och härliga dofter av äppel
och kanel sprider sig i huset. 
Skall gå ut till åkrarna med kaffe och äppekaka med vaniljkräm
åt mina karlar. Jag tror jag tar en extra kopp så
vi kan dricka tillsammans.
Till eftermiddagen utlovas regn, så det gäller att snabba på....

2 kommentarer:

  1. Mmmm jag känner doften ända hit från Finland . . . . inte dåligt va ? !
    Ha en skön morsdag..kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fick en fin dag och njöt av äppelkaka med dina karlar.
    Ha en riktigt skön vecka! ♥︎

    SvaraRadera