torsdag 28 maj 2015

När det klarnar upp

Den här maj månad har ju varit mer regnig än normalt.
Men, efter regn kommer solsken till slut (fast man får
vänta tills man blir gråhårig...)
Nåväl, efter gårdagsnattens ihållande skyfall tittade solen
äntligen fram till kvällen.


Jag gick ut på verandan och knäppte en bild ut mot slätten.
Vårsådden börjar spira. Här närmast husen sådde vi sist, men där 
längre ut har det lyst grönt i flera dagar.


Den vackra solen har lyst från en klarblå himmel hela denna dag.
Så härligt!
Dessutom är det första dagen jag inte har feber, 
man kan faktiskt säga att det klarnar upp...
Idag har jag också orkat göra något. 
(Nåja, riktigt mycket har det väl inte blivit.
Huvudet är inne i en förkylningskokong ännu, t.o.m.
tankarna har svårt att snurra på och ögonen är svullna.
För att inte tala om näsan, den är mera åt det röda hållet...).


Nu har jag förstått att det kan bli regn i morgon,
så just nu passar jag på att njuta är solen
 som lyser över det gröna.

Vill du bli lyckligare?
Då skall du inte jämföra dig med andra
och
du skall inte tänka negativt om dig själv.

Ha en bra dag, alla som kikar in!



1 kommentar:

  1. Så vackert på slätten med vårsådden . . . .
    Ja vi behöver inte vattna, det kommer mera uppifrån hela tiden, är det inte regnskurar så är det åskskurar.
    Men snart får vi pusta . . .
    Tills dess njuter vi ändå av naturen, kram/ Eva

    SvaraRadera